
Redovisningstjänster
En välskött ekonomisk förvaltning ger ditt företag ytterligare viktiga verktyg för att stödja beslutsfattandet och öka värdet på ditt företag.
Genom att outsourca redovisningen till en bokföringsbyrå frigörs resurser för verksamheten och entreprenören kan fokusera på själva verksamheten. Vi anser att bokföringsbyrån och revisorn är bland de viktigaste samarbetspartnerna för företagaren.
Vi följer god redovisningssed och är en av Ekonomiförvaltningsförbundet godkänd bokföringsbyrå. Vi anpassar alltid våra tjänster och de system vi använder efter våra kunders behov.
Vi erbjuder ett omfattande utbud av tjänster inom bokföring och ekonomiförvaltning för olika skeden och behov i ditt företag. Vår kundkrets består huvudsakligen av små och medelstora ägarledda företag.
Lönetjänster
Du kan outsourca ditt företags löner till oss och vi ger dig gärna råd i olika lönerelaterade frågor. Vi erbjuder våra kunder högklassiga och kostnadseffektiva löne- och HR-lösningar, som alltid är skräddarsydda efter våra kunders behov.
Vi fungerar som en pålitlig partner och ser till att alla juridiska och kollektivavtalsenliga skyldigheter uppfylls med noggrannhet och professionalism.
Våra lönetjänster omfattar hela löneprocessen och alla därtill relaterade delområden. Vi bedömer alltid varje kunds behov av löneräkning och ger gärna råd om hur vi kan göra löneprocessen så smidig och kostnadseffektiv som möjligt för kunden.
Vi respekterar absolut konfidentialitet i vårt arbete. Våra lönespecialister är erfarna och skickliga yrkesmän som också har omfattande kunskaper om olika löneprogram.
Som en del av våra lönetjänster erbjuder vi hjälp med att upprätta anställningsavtal samt rådgivning i olika försäkrings- och pensionsfrågor.


Konsultverksamhet inom ekonomiförvaltning
Vi erbjuder konsulttjänster inom ekonomiförvaltning, bl.a. gällande allmänna skattefrågor, bolagsrättsliga frågor, omstrukturering av företag och ägarföretagarens tjänster. I olika skeden av ett företags liv uppkommer ofta frågor som är värda att beakta ur ett ekonomisförvaltningens perspektiv.
Exempel på sådana situationer är:
- Affärsutveckling och den byråkrati det innebär, redovisnings- eller skatteskyldigheter, olika licensfrågor, bidragsansökningar och lönsamhetskalkyler.
- Köp och försäljning av företag
- Förändringar av företagsform
- Generationsväxlingar
- Nedläggning av ett företag
- Omstrukturering av företag
- Skatteplanering (optimering av företags- och personbeskattning)
- Skatteberäkningar
Vi erbjuder ekonomisk förvaltning och rådgivning, skatterådgivning, omstrukturering av företag och hjälp i bolagsrättsliga frågor i samarbete med vårt omfattande nätverk av partners.
Hur kan vi hjälpa ditt företag?
Internationella tjänster och branschspecifika lösningar
Om du har internationell verksamhet kan våra experter också sköta ditt dotterbolags eller din filials ärenden i Finland. Vid behov kan vi också betjäna dig på engelska och ryska.
Via våra samarbetspartner erbjuder vi också internationella tjänster, såsom återbetalning av utländsk moms, där en momspliktig näringsidkare kan ansöka om återbetalning av moms på tjänster (t.ex. pendeltaxi, hotell) som förbrukats i ett annat EU-land.
Vi har också lösningar för redovisning av holdingbolag och franchise. Vi erbjuder även en bokföringstjänst för bostadsbolag som sköter sin egen hosting.

Är du en spirande entreprenör eller funderar du på att starta ett företag?
Är du en nybliven entreprenör eller funderar du på att starta ett företag? Wulff Redovisning erbjuder konsultation för den spirande entreprenören och har ett brett utbud av kunskapav frågor om företagsstart.
Vi erbjuder en omfattande "nyckelfärdig" tjänst för nystartade företag och nystartade företag.
Vi är en del av EnterpriseEspoos nätverk av experter (Nyföretagarcentralen). Vi erbjuder gratis rådgivning till nystartade företag genom EnterpriseEspoos expertreferenser. Se även Mauris fem tips för nystartade företag.
Be gärna om mer information om våra tjänster för nystartade företag!


Hyra av mötesrum
Wulff House, där Wulff Redovisning Esbo också har sitt kontor, erbjuder också ditt företag ett brett utbud av mötes-, evenemangs- och rekreationsfaciliteter - som vår kund kan du hyra lokalerna till mycket låga priser. I evenemangstornet kan du enkelt ordna frukostmöten för 10-50 personer, och det finns även studiotjänster av hög kvalitet, t.ex. för live-webinarier eller videoinspelningar.
De år 2022 renoverade lokalerna har utformats med Wulffs egna lösningar för arbetsplatsprodukter och -tjänster, såsom god inomhusluftkvalitet och ergonomi. Att arbeta i Wulff House är också en ansvarsfull handling: byggnadens tak är utrustat med ett solkraftverk, vilket gör Wulff House elproduktion utsläppsfri. Ta reda på mer och gör en bokning via din bokförare för det evenemang du behöver. Wulff Catering kan också tillhandahålla catering för ditt möte om så önskas .
Vill du veta mer om våra bokföringstjänster?
Om du har en ekonomisk fråga om ditt företag, kontakta de finansiella experterna på Wulff Redovisning. Vi kan ge dig råd om alla dina redovisnings- och andra affärsfinansieringsbehov. Kontakta oss gärna och om du ännu inte är en av våra kunder, be om en offert på redovisningstjänster för ditt företag!

Olga Sevostyanikhina
KLT Specialist
KLT ansvarig
Wulff Tilitoimistot Esbo
p. 040 4553842
olga.sevostyanikhina@wulff.fi