Tutkimuksissa on todettu, että 75% palveluyrityksistä mieltää palvelunsa keskivertoa paremmaksi. Asiakkaista kuitenkin lähes 60% on todennut, että viimeisin asiakaspalvelukokemus on ollut jokseenkin huono tai erittäin huono.
Millä tämä ero selittyy? Palvelun laatu on aina katsojan silmässä ja katsojana toimii aina asiakas. Ei riitä, että sanoo olevansa laadukas palveluntarjoaja, jos asiakas on toista mieltä.
Laatu tarkoittaa sitä, kuinka hyvin palvelu vastaa asiakkaiden ennakko-odotuksia ja toiveita sekä kuinka onnistuneesti asiakkaan yksilölliset tarpeet voidaan täyttää. Entrellä hyvän ja kokonaisvaltaisen palvelun mahdollistaa asiakkaan tarpeiden huolellinen kartoittaminen jo ennen, kuin ensimmäistäkään palaa osastosta mallinnetaan tietokoneen ruudulle.
On nimittäin aivan eri asia myydä asiakkaalle “nelkyt neliöö pääkäytävän varrelta”, kuin miettiä tämän kanssa yhdessä messuosallistumisen tavoitteita, sekä keinoja näihin pääsemiseksi. Yrityksen ilme, brändi ja keskeinen viestittävä sanoma täytyy ottaa huomioon, ja rakentaa kaiken tämän ympärille asiakkaalle räätälöity messupaketti taustatietoja hyödyntäen.
Näin pystymme tarjoamaan asiakkaillemme juuri sitä mitä he tarvitsevat – yrityksen ilmeen mukaisesti, ja tavoitteiden saavuttamisen kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.
“They made it easy for me to focus on my core business activity while still having a good stand and experience exhibiting” – Happy Client
Onnistuneeseen palveluun kuuluu kaksi ulottuvuutta: asiakasta tyydyttävä lopputulos sekä sujuva palveluprosessi, jolla lopputulokseen päästään. Näitä kutsutaan lopputuloksen tekniseksi laaduksi – vaikka lopputulos olisi asiakkaan toiveiden mukainen, mutta palveluprosessi epäonnistunut, asiakas voi kokea koko palvelun epäonnistuneeksi. Siksi on erittäin tärkeää huolehtia siitä, että palveluprosessi on paras mahdollinen kautta linjan.
Tämän vuoksi meillä Entrellä panostetaan erityisesti siihen, mitä tapahtuu messuillelähtöpäätöksen ja loppulaskun välissä. Entren konseptiin esimerkiksi kuuluu paitsi tarjota asiakkaalle kaikki hyvän palvelun peruselementit, myös antaa tarvittaessa käyttöön kaikki käytössä oleva asiantuntijuus. Pystymme auttamaan, kun asiakas tarvitsee neuvoja messujen etukäteismarkkinointiin, apuja osastolla olemiseen, vinkkejä jälkipyykin hoitamiseen tai vaikka vain parempien messuliidien metsästykseen. Ja jos asiakas haluaa löytää kivan illanviettopaikan rankan messupäivän jälkeen, voimme auttaa häntä siinäkin.
Miksikö?
Koska tyytyväisin asiakas on se, joka huomaa tulleensa kuulluksi ja ymmärretyksi. Sellainen, jota on kaiken muun päälle vielä autettu löytämään se kiva ravintola illallista varten siitäkin huolimatta, ettei sellainen oikeastaan ole osa ydinprosessejamme. Aito auttamisen halu on usein helpoin tie menestykselliseen projektiin sen ensimmäisestä hetkestä aina loppuhuipennukseen saakka.